Digitalt elevbevis

illustrasjon elevbevis TRFK.jpg

Trøndelag Fylkeskommune blir den første fylkeskommunen som innfører digitale elevbevis for kommende skoleår. Denne kan brukes til både skoleskysskort og bibliotekskort.

Høsten 2018 kan du som elev ta i bruk det digitale elevbeviset via en app som heter "PocketID". Denne vil du kunne bruke som både skoleskysskort, bibliotekskort og andre tjenester som krever at du viser frem elevbeviset. På vår skole har vi to QR-scannere som er plassert i biblioteket og ekspedisjonen/IT-kontoret.

Se veiledningen nedenfor for hvor du laster ned "PocketID" til din smarttelefon

NB! Husk at for å benytte appen må du ha en FEIDE-konto i Trøndelag Fylkeskommune. Dette får du på SMS August 2018 før skolestart. Denne må også være aktivert før du tar i bruk appen. Det er utarbeidet veiledninger for bla. aktivering av din brukerkonto.

Se veiledninger fra IT-kontoret her

Sist oppdatert 15.06.2018