Skoleskyss

atb-logo.png

AtB har ansvaret for skoleskyss i hele Trøndelag Fylkeskommune.

Skoleruter

Trykk HER for å se hvilken linje som går til din skole.

Digitale Busskort

Elever i videregående skoler som har rett til skoleskyss vil ha digitale busskort i PocketID-appen.

Last ned veiledning for aktivering av skoleskyss/bussbillett her

Her er noen punkter som en bør få med seg:

• Elever som ikke har reiserett, vil ikke ha tilgang til denne funksjonen i PocketID. De må da medbringe annen form for gyldig billett.
  • Det er viktig at vi får tilbakemelding om elever som har problemer med appen.
  • Nye elever med reiserettigheter meldes inn i PocketID fra AtB fortløpende gjennom skoleåret når de har søkt og fått godkjent skoleskyss. Elever som har rett til skoleskyss og som enda ikke har søkt, må søke snarest slik at de får oppdatert appen!

PocketID

Klikk her for å lese mer om PocketID og reisebevis

Info om skoleskyss

Individuelt tilrettelagt skoleskyss (ITS)

Reisebevis for elever med rett til fri skoleskyss

Til deg som bruker buss til og fra skolen

Klikk her for å lese mer om skoleskyss på atb sine sider

Søke skoleskyss

På Trøndelag Fylkeskommune sin nettside, finner du kontaktinformasjon, skjemaer, avstandsmåler og det du måtte trenger for å kunne søke om skoleskyss. Skoleskyss defineres som daglig skyss mellom hjem og skole, til skolens ordinære start- og slutt-tidspunkter. Fylkeskommunen avgjør rettigheten til skoleskyss, mens AtB er ansvarlig for utføringen og organiseringen av skoleskyss. Alle elever må søke om skoleskyss på nytt hvert skoleår.

Klikk her for å søke om skoleskyss

Skyssreglement

Retningslinjer for skoleskyss