Retningslinjer ved elevfravær i forbindelse med vurderingssituasjoner
Til eleven:
1) Ved dokumentert fravær:
- Eleven må selv, så tidlig som mulig, ta kontakt med faglærer evt. kontaktlærer, ved sykdomsfravær eller annet planlagt fravær som sammenfaller med vurderingssituasjon
- Eleven er selv ansvarlig for å kontakte faglærer for å finne nytt tidspunkt for vurderingen
- Eleven har ansvar for å informere om planlagt fravær ved å sende en skriftlig melding til faglærer via canvas, e-post eller SMS.
2) Prøver:
- Etter beskjed fra elev setter faglærer og elev ny dato for utsatt prøve
- Hvis ikke annet er avtalt, må elev være forberedt på å ta prøven ved første mulighet etter fravær
- Manglende prøve fører til Ingen vurdering (IV) i temaet/kompetansemålene som vurderes
3) Innleveringer:
- Innleveringer går som planlagt om ikke annet er avtalt
- Hvis fravær sammenfaller med frist for innleveringsarbeid er eleven selv ansvarlig for å gjennomføre og levere arbeidet i forkant slik at fristen overholdes
- Anmerkning i orden ved ikke levert arbeid
- Manglende innlevering fører til Ingen vurdering (IV) i temaet/kompetansemålene som vurderes
4) Udokumentert fravær gir deg ikke rett til å få tatt opp planlagte prøver, innleveringer eller andre planlagte vurderingssituasjoner.