Hvorfor velge Strinda vgs?

Velkommen_tilbake_ENDELIG__UTEN_SKOLEÅR_240919.jpg

Så hyggelig at du ønsker å vite mer om Strinda videregående skole!

Onsdag 20. januar arrangerte vi digital åpen skole for 10.klassinger med foresatte. Arrangementet var todelt - først en felles presentasjon etterfulgt av Teamsmøter for hvert utdanningsprogram.

Digital åpen skole er en fin mulighet for elever på 10. trinn og deres foresatte til å bli bedre kjent med Strinda vgs. Har du spørsmål til skolen eller fagtilbudet vårt, og føler du at disse ikke ble besvart under åpen skole, kan du ta kontakt med avdelingsleder på utdanningsprogrammene, våre rådgivere eller Elevtjenesten. Oversikt over kontaktpersoner er listet opp under.

Den første presentasjonen under digital åpen skole kan sees under.

Lenker til kontaktperson og presentasjoner for utdanningsprogram.

Elektro og datateknologi.

Presentasjon av utdanningsprogrammet Elektro- og datateknologi på Strinda vgs.

Restaurant- og matfag.

Presentasjon av utdanningsprogrammet Restaurant- og matfag på Strinda vgs.

Studiespesialisering.

Presentasjon av utdanningsprogrammet Studiespesialisering på Strinda vgs.

Helse- og oppvekstfag.

Presentasjon av utdanningsprogrammet Helse- og oppvekstfag på Strinda vgs.

Idrettsfag.

Presentasjon av Utdanningsprogrammet idrettsfag

Ønsker du å prate med en rådgiver eller noen i vår elevtjeneste?

Info om Elevtjenesten på Strinda vgs.

Dette sier elevene våre om Strinda

Vi har spurt Strindaelever hvorfor 10.klassinger bør velge akkurat vår skole. Her er noen elevutsagn.

«Strinda er en skole med mange engasjerte og flinke lærere som bryr seg om et godt klassemiljø og jobber for enhver elev. Det blir ekstremt verdsatt i en utfordrende skolehverdag. Skolen har et godt faglig tilbud som treffer ulike interesser gjennom realfag, samfunnsfag og ulike yrkesfag. Vi er en gjeng med gode elever som også har et godt miljø med hverandre. Vi har flere måter å engasjere oss på gjennom bærekraftsteam og elevråd for å bestemme over vår skolehverdag! Vi har også en elevtjeneste som bidrar aktivt gjennom bla. sosiale medier som har et stort fokus på trivsel og ulike utfordringer som de tar opp på kanalene sine. Min opplevelse er at på denne skolen blir elevenes stemme tatt på alvor, og en skole og ledelse som bryr seg om elevene:) På skolen har vi også en AO-gruppe som bidrar å sprer glede i hverdagen. En skole å anbefale!»

"Jeg valgte Strinda etter hospitering i 10. klasse. Her følte jeg meg ekstra godt tatt imot og fikk følelsen av at lærerne brydde seg. Har aldri angret en eneste dag på at jeg søkte Helse- og oppvekst på Strinda."

"Jeg ville utfordre meg selv og fikk et inntrykk av at det gikk mange ulike personer her så det var lett å finne noen som passet meg. Jeg liker veldig godt å gå idrett, opplegget er veldig bra og lærerne har tydelige og gode mål på hva vi skal bli bedre på."

«Jeg valgte strinda fordi jeg trengte et miljøskifte. Jeg ønsket å få nye bekjentskap utenfor min nærmeste krets. På strinda går ungdommer fra hele byen og vi kommer i godt fordelte klasser hvor vi bygger kjennskap til hverandre. En annen grunn til at valget falt på strinda, var strindamusikalen. En unik oppsetting hvor elevene sammen med flinke og engasjerte lærere setter opp en musikal hvert år. Musikal er et fag man får karakter i på likhet med alle andre, og er en super måte å kombinere skolehverdagen med noe annet enn bare teori.»

"Hvorfor jeg valgte RM? Jeg har alltid vært interessert i mat, og elsker å lage mat til andre. Jeg valgte Restaurant og matfag fordi jeg dermed fikk et praktisk arbeid innen noe jeg visste jeg likte. Jeg viste på det tidspunktet når jeg søkte at Strinda var den beste plassen for Restaurant og matfag. Vi har supre kjøkken med masse bra utstyr og gode lærere. Vi får den beste utdanningen innen matindustri som er å oppsøke i Trøndelag. Jeg er stolt av å gå yrkesfag ved Strinda."

"Æ valgte Strinda fordi broren min gikk her før mæ, han sa at han hadde det flott på skolen, og d har æ også hatt.  Æ valgte elektro fordi æ kjenne mæ sjøl godt nok til å vite at æ jobbe best praktisk, og når æ fikk høre om jobbmulighetene tenkte æ d va no for mæ. Til nå så har æ kosa mæ godt på skolen å ser fremover til resten av det siste halvåret mitt på Strinda. Æ var medlem av elevrådet bægge åran mine, å føle æ har fått gjordt min plikt, æ har også fått god innsikt til hvor effektivt elevrådet på Strinda er satt opp. Anbefaler på det sterkeste at så mange som mulig søker på Strinda."

"Det jeg liker best med strinda som skole er samarbeidet mellom de forskjellige linjene igjennom elevrådet. Det at vi har 6 elevrådsledere isteden for en slik at alle blir hørt."