Vurderer du studier til høsten?

aleksander-vlad-jiVeo0i1EB4-unsplash.jpg

Fagskole, eller høyere yrkesfaglig utdanning (HYU), er praksisnære, yrkesrettede utdanninger på nivå over videregående skole. Utdanningene har en varighet på mellom et halvt og to år (heltid). For den som velger deltidsstudier, varer studiene fra ett til fire år. Særpreget ved høyere yrkesfaglig utdanning er at den gir kompetanse som kan tas i bruk i arbeidslivet uten ytterligere opplæringstiltak.

Er du lærling og skal ta fag-/svenneprøve først til sommeren?
Da har du mulighet til å søke, og kvalifisere deg til fagskole så lenge du avlegger og består fag-/svenneprøven i løpet av første semester.

Lederutdanning
Er du faglig leder og trenger påfyll av faglig kompetanse eller lederkompetanse? En fagskoleutdanning er en lederutdanning.

Fagskole idag er mer enn bygg, anlegg og industrifag
Her er vårt studietilbud innen mat og reiseliv?

Matteknikk  -  120 studiepoeng, etter fullført studium får du en høyere fagskolegrad og blir fagskoleingeniør.

• produksjonsprosesser i matindustrien
  • råvarekunnskap
  • mikrobiologi og kjemi
  • laboratoriearbeid
  • regelverk, mattrygghet og HMS i matindustri
  • teamarbeid og arbeidsmiljø
  • ledelse, organisering og drift av virksomhet

Spekevareproduksjon - 30 studiepoeng, dette er en faglig, spisset fordypning:

• kjøtteknologi
  • spekevareproduksjon
  • kvalitetsstyring
  • prosessteknikk

Opplevelsesbasert reiseliv - 60 studiepong, etter fullført og bestått studium, får du en fagskolegrad.

• vertskapsrollen
  • opplevelsesdesign
  • entreprenørskap og innovasjon
  • kommunikasjon og formidling