Nye Cissi Klein på Falkenborg

Nybygg_1 - 211122.jpg
Illustrasjon: HUS Arkitekter

Vi flytter inn i nye Cissi Klein vgs. på Falkenborg ved Sirkus Shopping til skolestart høsten 2025.

Skolen er planlagt med rundt 800 elever og ligger på Falkenborg, øst for Trondheim sentrum, rett ved Cirkus Shopping.

Read in english

Skolens tilbud er: Studiepesialisering, helse- og oppvekstfag, teknologi- og industrifag, dans, drama og påbygning til generell studiekompetanse.

@Vibyggercissiklein

Aktuelt
Kåre Engan (f.v.), fagsjef for bærekraftige bygg i Trøndelag fylkeskommune, Torger Mjønes og bærekraftsleder i Veidekke, Camilla Nørholm Harsjøen (Foto: Trøndelag fylkeskommune).

Vi bygger med lavkarbonbetong!

Skolen vår er sannsynligvis det største byggeprosjektet med ekstrem lavkarbonbetong som foregår i Norden i dag.

HUS arkitekter har sammen med Veidekke Bygg, Rambøll, Bryn Byggklima, K. Lund, Fjeldsett, Olav Olsen, Plan arkitekter (LARK) mfl. fått oppdraget med utvikling og bygging av Cissi Klein videregående skole for Trøndelag fylkeskommune.

Les mer på husarkitekter.no

Les avisoppslaget i MN24 (28.12.22) eller i pdf.
Les oppslag i Teknisk Ukeblad (28.12.22)

Sist oppdatert 02.04.2024