Velkommen som elev ved Levanger videregående skole

Velkommen 2023-2024.JPG

Vi ses 17. august! Alle elever møter i skolens kantine. Vg1 kl 08.05. Vg2, vg3 eller vg4 kl 10.00.

Gratulerer med skoleplass.

Takk for at du valgte Levanger som din videregående skole. Vi som arbeider på skolen, gleder oss til å møte deg til høsten. Vi skal ta godt imot deg og vi skal gjøre det vi kan for at du skal lære, trives og mestre skolelivet.

Alle vi ansatte på skolen er opptatt av å bli kjent med våre elever. Du vil få en kontaktlærer som har et ekstra ansvar for deg, men de andre som jobber på skolen er også her for at du skal være trygg. Vi skal sikre at du får god opplæring, at du trives, at du får hjelp og at du har en skolehverdag som er hyggelig.

Levanger videregående skole har åtte ulike utdanningsprogram. To av våre utdanningsprogram; Medier og kommunikasjon og Studiespesialisering er studieforberedende. Det betyr at du går tre år på videregående skole, og med bestått vitnemål kan du søke opptak til universitet og høyskoler for å fortsette utdanningen din der.

Vi har fem yrkesfaglige utdanningsprogram; Elektro og datateknologi, Frisør, blomster, interiør- og eksponeringsdesign, Helse- og oppvekstfag, Restaurant- og matfag og Teknologi- og industrifag. Hvis du skal begynne på ett av disse programmene kan du gå to år på skole og fortsette som lærling i to år, før du fullfører utdanningen din med et fagbrev. Du kan også velge å fortsette på videregående og ta et tredje år – Påbygging til generell studiekompetanse. Da får du «pose og sekk» - en grunnleggende fagutdanning og i tillegg studiekompetanse. Med bestått vitnemål kvalifiserer du til både lærlingeplass og videre studier på universitet eller høyskole.

Levanger videregående skole har også ulike særskilt tilrettelagt opplæringsløp for de elvene som trenger et alternativ til ordinær skole.

Vi vil at du skal glede deg til å komme på skolen hver dag. Vi arrangerer, sammen med elevrådet, ulike aktiviteter gjennom hele skoleåret. Hver fredag kan du delta på quiz i kantina, vi har fire fokusuker i løpet av året der noe av timeplanen blir oppløst og vi jobber tverrfaglig og på tvers av klasser med ulike tema. Vi arrangerer teaterturer og konserter, foredrag og høytlesning. Vi har trivselsaktiviteter, turdager og vi serverer gratis frokostgrøt i kantina hver mandag, onsdag og fredag.

Vi som arbeider på LVGS er glade i skolen vår og vil håper at du vil trives hos oss.

Velkommen! Vi ses 17. august!

Alle elever som skal begynne i vg1 møter i skolens kantine kl 08.05, torsdag 17.august

Alle elever som skal begynne på vg2, vg3 eller vg4 møter i skolens kantine kl 10.00, torsdag 17.august

Grethe Elianna Friedrich

Rektor LVGS