Seier i fylkesmesterskapet i tømrerfag

2024_04_12 - WorldSkills 1.JPG

Fylkesmesterskapet for yrkesfag ble arrangert onsdag 10. april, og det gikk riktig så godt for vår representant.

Magnus Storås representerte skolen innen programområdet Bygg- og anleggsteknikk, og klatret helt til topps på pallen. Magnus er snart ferdig på vg2 Tømrerfag, og er etter sommeren klar for å starte som lærling hos Meldal Byggservice AS.

Fylkesmesterskapet 2024 ble arrangert ved Ole Vig videregående skole, og det var elever fra fire ulike skoler som deltok. Sensorer var to faglærere fra andre videregående skoler.

Deltakere og sensorer

Oppgaven var å bygge et hjørne av bindingsverk. Deltakerne kunne selv velge hjørneløsning, men det var krav om at innvendig hjørne skulle danne feste for innvendig platekledning av gips. Oppgavebeskrivelsen inneholdt i tillegg en 3D-modell av det ferdige resultatet. Deltakerne fikk 4 timer på å gjøre ferdig oppgaven.

3D-modell

Det ferdige resultatet var altså så godt at Magnus nå kan titulere seg som fylkesmester innen tømrerfag. Skolen er stolt av vår flotte representant, og gratulerer Magnus så mye med førsteplassen!

Ferdig produkt