Elever hos Evry

evry-logo.png

I perioden 5.mars til 21.mars skal elever som går Informasjonsteknologi på Gauldal VGS være hospitanter hos Norges største IT-selskap Evry.

Gauldal VGS og programfaget Informasjonsteknologi har en samarbeidsavtale med Evry hvor elevene får jobbe på innsiden av Evry. I de kommende 3 ukene skal de jobbe med et prosjekt med medarbeidere fra Evry som veiledere. Av disse 3 ukene skal IT-klassen være hos Evry 3 hele dager. Her får elevene prøvd ut noe av programfagets innhold i et virkelig arbeidsmiljø, og se hvordan det de arbeider med på skolen blir brukt i praksis.

Oppholdet hos Evry

..er nå avsluttet og elevene er nå ferdige med sine prosjekt. Med så kort tid på å løse disse prosjektene kom de ikke i mål, men poenget med er å få prøvd ut fagets innhold i et prosjekt som blir veiledet av dyktige personer som jobber med slike metoder. Elevene har i stor grad vært svært positive til samarbeidet med Evry, og de har hatt et godt utbytte av å kunne hospitere der i de 3 dagene vi har vært der. Forhåpentlig får vi et like godt utbytte neste gang vi skal på hospitering hos dem.

Vi takker Evry for flott veiledning og for at de stiller både personell og lokaler til våre elever i denne prosessen

Hva er Evry?

Evry er en ledene aktør i Norden med sine leveranser på IT-tjenester. De har mer enn 10.000 kunder i offentlig og privat sektor, og i overkant av 5 millioner mennesker benytter Evry sine tjenester daglig. De har omtrent 8800 ansatte over 9 ulike land, og hadde en omsetning på 12,6 milliarder i 2017. Her er noen tjenester som du kanskje har brukt(og som Evry har utviklet eller jobbet med):

• Oppslag i folkeregisteret
  • Søker barnehageplass
  • Bruker nett, kort eller mobile banktjenester
  • Henter eResept på apotek
  • Mottar skatteoppgjøret fra Skatteetaten

Noen av kundene de har i dag er DNB, Telenor, Statoil, Storebrand, Trondheim kommune og NAV.

Sist oppdatert 29.03.2019