MK-elever bidrar til TV-aksjonen.

TV-aksjonen hadde kick-off for elevene i 3. klassene på medier og kommunikasjon mandag 20. september der elevene fikk informasjon om årets kampanje. I år gikk pengene til PLAN-Norge og deres arbeid for å hindre barneekteskap, et tema som uten tvil engasjerte elevene.

Representanter fra TV-aksjonen med kick-off i klasserommet

Noen valgte å ha søkelys på rekruttering av bøssebærere, andre reklamemateriell for selve saken. Målet var å få flere ungdommer til å engasjere seg i TV- aksjonen. Mediet de kunne jobbe med var enten grafisk eller videoproduksjon.

Oliver og Sander har begge jobbet med video. De synes det er spennende at TV-aksjonen fra NRK kommer og bestiller oppdrag fra dem.

Fv Oliver Goldmann Larsen og Sander Iversen. Foto Mari Kvam Johansen

- Det gjør det ekstra motiverende å legge inn en ekstra innsats når det er en reell oppdragsgiver. Når produktene i tillegg brukes av TV -aksjonen er det jo en bekreftelse på at vi har gjort en god jobb, sier de.

Theo Holgersen fra vg3 sier at det som gjorde dette så spennende å jobbe med, var at de fikk frie tøyler til å velge hva de ville promotere innenfor temaet og de gitte rammene. - Dette gjorde at den kreative prosessen og ideutviklingsfasen ble spennende, sier han.

Sluttproduktene viser at det har vært en engasjert gjeng i sving. 3MK lagde til sammen 30 forskjellige produkter. Dette er tredje året på rad at tredjeklassingene på MK Byåsen samarbeider med TV-aksjonen.

Film laget av: Sander Iversen, Theo Holgersen,  Jean Bebejo Gamwanya,  og Nittaya Wisetcoon.

Film laget av: Oliver Goldmann Larsen, Tora Dammen og Henrik Gard Lervik.

Se mere på skolens instagramkonto!