Prosjekt innen elektrisk og hybrid kjøretøyteknologi

image001.png

Tre land og seks skoler diskuterer temaet elektrisk og hybrid kjøretøyteknologi, som omhandler funksjon, feilsøking og enkle reparasjoner på elektriske og hybride kjøretøy elektriske fremdriftssystemer. Prosjektet tar også for seg elektrisk sikkerhet når man arbeider med eller i nærheten av høyspenningssystemer i elektriske og hybride kjøretøy.

Vi har startet arbeidet med behovsanalyse, fakta-funn og idéutvikling som er nyttige for å lære om elektrisk og hybrid kjøretøyteknologi.
1. Hva slags undervisningsutstyr trenger vi og hva er det mulig å dele lokalt, regionalt og transnasjonalt?
2. Hva slags undervisningsmateriell trenger og hva er det mulig å dele lokalt, regionalt og transnasjonalt?
3. Hva slags teknisk etterutdanning for bilfaglærere er nødvendig og trenger vi nye pedagogiske ferdigheter for denne store tekniske endringen, og hva er det mulig å dele lokalt, regionalt og transnasjonalt?

Partnere

Amledo & Co AB, Koordinator, patrick.arlemalm@amledo.com, Sverige
Uppsala Yrkesgymnasium, max.michael@skola.uppsala.se, Sverige
Erikslundsgymnasiet, par.winther@borlange.seSverige
Nyköping videregående skole, keijo.sipinen@larare.nykoping.se og jonas.axelsson@nykoping.se, Sverige
Kuressaare Ametikool, Margus.kivi@ametikool.ee,Estland
Byåsen videregående skole, Stig Mårstad, Norge
Bäckadalsgymnasiet, jan.borstell@jonkoping.seSverige

Vennligst gi beskjed hvis du ønsker å bidra og få resultater.

Startdato 31/12/2020, sluttdato 30/12/2022

Støttes av Erasmus+, prosjektnummer 2020-1-SE01-KA202-077795