HOSPITERING for 10. klassinger

ferdig_red_04_72px.jpg

I ukene 45-47 står elever og lærere klare til å ta imot deg og fortelle om fag, aktiviteter og muligheter på de ulike utdanningsprogrammene. Det vil bli dager fullt opp av inntrykk og du får sjansen til å bli bedre kjent med både læringsmiljø og skolemiljøet på Byåsen vgs. Benytt denne glimrende anledningen til å besøke oss og få en smakebit av alt det flotte vi kan tilby som skole!

Skolens visjon er «En artig og attraktiv skole, der alle er unike og spiller på lag», og her vil du bli kjent med mange nye medelever og venner fra hele Trondheim og omegn.

Vi har et engasjert elevråd som jobber aktivt for et godt skolemiljø – og vi vil ha med mange flere på laget!

Nærmere informasjon om dato og program for hospitering fra de ulike avdelingene finner du i menyen under. Der finner du også kontaktinformasjon til avdelingslederne, hvis du skulle ha spørsmål i forkant eller etterkant av besøket.

VELKOMMEN på hospitering på Byåsen vgs!

18.11 - Oppmøte kl 0815-1300
19.11 - Oppmøte kl 0815-1300
21.11 - Oppmøte kl 0815-1300
22.11 - Oppmøte kl 0815-1300

Til deg som er 10. klassing! Avhengig av hvilken dag du velger, vil du møte elevene våre på første- eller andreåret, og følge de gjennom en skoledag. Dagen består av praksis på kjøkkenet, og vi skal gjennomføre det som står i aktivitetsplanen for elevene, så du får oppleve en reell dag på RM.

Du får være med og lage mat, og vi spiser felles lunsj i skolens flotte restaurant Meteoren. Velkommen til en smakebit av Restaurant- og matfag på Byåsen vgs!

Lyst til å hospitere på MK?

En dag på medier og kommunikasjon gir en smakebit på noe av det utdanningsprogrammet har å by på. Når dere kommer på hospitering vil dere bli delt inn i grupper, og guidet rundt på 4-5 forskjellige arbeidsstasjoner av våre elever. Screenshot 2024-10-11 at 12.46.48.png

Noe av det dere får opplæring i, og mulighet til prøve ut kan være:

Å ta portrettbilder i et ordentlig fotostudio. Lydlegge en filmscene i lydstudio. Lage podcast i vårt podcaststudio. Eller lage en reportasje og lære bruk av greenscreen i flerkamerastudio. Vi har også et flott grafisk verksted hvor du kanskje får prøve å lage buttons eller tekstiltrykk.

Alle stasjonene ledes av elever som går på MK, dere får da en fin anledning til å snakke med elevene som går her om hvordan hverdagen på MK er. Dere vil også møte rådgiver og avdelingsleder for få litt informasjon om fag og timeplan og muligheter videre hvis dere søker MK.

Dagen avsluttes i kinosalen med popcorn og visning av produktene dere har laget.

Screenshot 2024-10-11 at 12.47.01.png

Praktisk informasjon:

• Oppmøte i vestibylen kl. 08.15. Der vil dere bli hentet av noen lærere.
  • Dagen avsluttes kl. 14.00.
  • Vi spanderer lunsj!
  • Vi tar imot hospitanter i uke 46 og i uke 47.

Vi gleder oss til å se dere!

Du kan lese mer om MK på Byåsen på skolens hjemmeside
Ta kontakt dersom du skulle ha noen spørsmål i forkant eller etterkant av hospiteringsdagen.

Til deg som vil hospitere hos Teknologi- og industrifag (TIF)

• Møt opp i informasjonen kl 0800 så blir du hentet der av avdelingsleder eller miljøveileder.
  • Ta med arbeidsklær og vernesko om du har. Har du ikke vernesko , så har vi å låne ut.
  • Du skal først og fremst være i verkstedet hele dagen der du får bearbeide materialer. primært stål, men du skal også få en omvisning på hele skolen.
  • Dagen avsluttes kl 1530.
  • Ta med lunsj (1120-1205) eller kjøp noe i kantina.

Velkommen til TIF

Velkommen til hospitering på Studiespesialisering!

Denne dagen får du en smakebit av alt det spennende vi har å tilby. Det blir en variert dag med praktiske oppgaver i ulike fag. Du får møte både lærere og elever, og du får god tid til å stille alle spørsmålene du måtte ha.

Praktisk informasjon:

• Hospitering på Studiespesialisering torsdag 14.11 i uke 46
  • Oppmøte kl. 08.15 innenfor hovedinngangen (ved biblioteket)
  • Vi spanderer lunsj i kantina denne dagen!
  • Vi avslutter dagen ca. kl. 14.00

Vi ønsker velkommen til hospitering på helse og oppvekstfag
12. og 14. november.

På helse- og oppvekstfag vil du møte engasjerte elever og lærere, og gjennom en dag sammen med oss, vil du bli kjent med bransjen, programområdet og fagene. Du vil også bli kjent med noen av arbeidsmåtene vi benytter.

Vi har planlagt 4 ulike stasjoner, der du som hospitant deltar i opplæringen sammen med elevene. På denne måten tenker vi at du kan bli kjent med tema vi arbeider med gjennom året:

Eksempel på tema på stasjonene er:

• Kost & ernæring (det inkluderer også praktisk arbeid på kjøkken)
  • Førstehjelp
  • Kommunikasjon og samspill
  • Fysisk aktiv læring
  • Smitte og hygiene
  • Ergonomi
  • Skapende og kreative aktiviteter

Det blir god tid til samtaler, spørsmål og svar gjennom dagen.

Hospiteringsdagen er fra kl 08.00 – 14.00

Vi gleder oss til å få besøk av deg! VEL MØTT😊

Avdelingsleder HO

Sigrid Grøtte