Høyt & lavt med MEDIER OG KOMMUNIKASJON

Mk høyt og lavt.jpg

Skap dine egne medieprodukter. Praktisk opplæring og teoretisk kunnskap i et trygt og godt elevmiljø. Du får ADOBE-programvare installert på din datamaskin slik at du kan redigere bilder, film m.m. både på skolen og hjemme.

Du trenger ingen erfaring eller kunnskap om programvare eller teknisk utstyr. Vi gir deg grunnleggende opplæring fra start. Når du begynner hos oss får du installert Adobepakka (Photoshop, InDesign m.m.) på din datamaskin. Da kan du jobbe kreativt både på skolen og hjemme. Det tekniske utstyret får du låne på skolen. Om du ikke føler deg som den mest superkreative typen skal du ikke bekymre deg. Kreativitet kan utvikles, og det utvikles lettere sammen med andre.

Overgangen fra ungdomsskolen til videregående trenger ikke være så stor fordi du på Vg1 møter igjen mange av de samme fellesfagene som du er vant til fra før. Når du begynner på Vg2 og Vg3 får du anledning til å velge fag etter egen interesse gjennom valg av programfag. Vi tilbyr deg et større utvalg av programfag. Du kan velge både mediefag og programfag fra studiespesialiserende. Med formell studiekompetanse kan du søke de fleste studier ved høyskoler og universiteter, både i Norge og i utlandet.

Medialevene våre er en sammensveiset gjeng. Elevene kommer fra ulike ungdomsskoler. Du blir kjent med nye mennesker, og ganske sikkert noen som deler dine interesser.

Gjennom opplæringa på medier og kommunikasjon lærer du bl.a. om foto, film, design, journalistikk, fortellerteknikker, mediepåvirkning, mediehistorie, utforming av budskap, uttrykk og layout, form, farge, lys og lyd, for å nevne noe.

Du utvikler dine samarbeidsevner, du lærer deg å ta selvstendig ansvar, du utvikler evnen til analyse og refleksjon.

Evnen til å kommunisere er en uunnværlig og svært verdifull kompetanse i senere yrkesliv.

VI HÅPER Å SE NETTOPP DEG PÅ KATTA TIL HØSTEN!