Informasjon om smittetilfelle

En elev ved Johan Bojer videregående skole, skolested Rissa, har testet postitivt på Covid 19.

Skolen har hele tiden tett kontakt med kommunens smittevernoverlege for råd og veiledning.

Når en elev har testet positivt på Covid 19, blir klassen og evt andre elever som har vært nærkontakter testet og satt i ventekarantene. De elevene det angår vil bli kontaktet i forkant av testingen, og må bestille time på kommunens hjemmeside, https://timebestilling.remin.no/indre_fosen

Følgende skal gjennomføres: (testing dag 1, 3 og 5)

• Test 1 – hurtigtest og PCR-test (er disse negative kan man returnere til skolen, såfremt man ikke har symptomer)
  • Test 2 tas 2 dager etter test 1 – hurtigtest. Om en føler seg syk før test 2, har hodepine, feber eller andre koronasymptomer, skal testtime bestilles.
  • Test 3 tas 2 dager etter test 2 – hurtigtest. Om en føler seg syk før test 3, har hodepine, feber eller andre koronasymptomer, skal testtime bestilles.

Testing av barn under 16 år krever samtykke fra forelder/foresatt, se samtykkeskjema vedlagt.
Informasjon og samtykke til covid-19 testing i skole og bhg - Helsedirektoratet.pdf

Ta vare på hverandre og vær gode medelever. Fortsett å sprite hender, hold avstand og husk å være hjemme om du er syk eller har symptomer på Covid 19.