Huskeliste før siste skoledag

sommerfugl.jpg

Snart er det sommer, og siste skoledag nærmer seg. Men før den tid - og før du kan ta ferie - er det noe du må gjøre. Dette:

Alle elever

• Du skal tømme bokskapet ditt helt. Etter siste skoledag vil alt som ligger igjen i skap bli kastet, og eventuelle låste skap vil bli klipt opp.
  • Du skal levere bøker og andre ting du har lånt av skolen.
  • Har du lånt PC eller annet datautstyr fra IKT, skal dette leveres inn.
  • Har du lånt busskort på kontoret, må det leveres inn.

Avgangselever

Dersom du er avgangselev eller skal skifte skole til en som ikke tilhører Trøndelag fylkeskommune: I løpet av sommeren vil du miste tilgang til fylkets datasystemer. Du vil ikke lenger ha tilgang til Skoleportalen og programvare derfra; for eksempel office-pakken. Brukerkontoen din vil bli deaktivert, og du vil heller ikke ha tilgang til Canvas eller Everyday.

• Dersom det er innhold fra din "fylkeskommunale" OneDrive eller filer fra feks Canvas du ønsker å ta vare på, bør du kopiere eller flytte dette til privat område. Vi anbefaler at du gjør dette før siste skoledag.