IKT-hjelp
Steinkjer videregående skole
Åpningstider ekspedisjonen
08:00-11:30
12:00-14:00
Ellers etter avtale
Flytting av mer opplæring over på digitale arenaer har medført økt behov for IKT-teknisk støtte til både elever og ansatte. For å redusere smitteutbredelsen av korona har vi i størst mulig grad digitalisert våre tjenester. Vi henstiller derfor om at henvendelser sendes skriftlig
Vi forsøker å besvare alle henvendelser fortløpende, pr. e-post eller at vi ringer deg opp.
Noe av det som IKT-avdelingen har ansvar for og kan hjelpe elever, ansatte og studenter med:
- Generell support på egne PCer, smarttelefoner etc.
- Oppsett av nettverk, trådløst nett.
- Brukertilganger.
- MFP(multifunksjonsprintere), service, bytte av toner.
- Servicepunkt for elev-PC kjøpt via Elkjøp der vi tar inn PC, sjekker for feil og melder dette til Elkjøps serviceavdeling. Service skjer "on-site" - det sendes tekniker til skolen, PC repareres på stedet. Normal reparasjonstid på garantisaker er 2-4 virkedager.
- Utlån av utstyr, herunder låne-PC til elever(dagsutlån!) diverse overganger for projektor, USB DVD-spillere, ladere m.m.
- Lyd og bilde (A/V), høyttalere, projektorer.
- NB! Elever skal vise godkjent legitimasjon for lån av utstyr (PocketID elevbevis, bankkort med bilde, førerkort).
Vi minner også om:
- Det ligger manualer sammen med programvare, samt veiledninger på skoleportalen: http://elev.trondelagfylke.no/
- Ved glemt brukernavn og passord gå inn på nettsiden med en annen PC eller mobil: https://bruker.trondelagfylke.no/