Velkommen

VELKOMMEN 2223 (1).png

Gratulerer med skoleplass til våre nye elever, og velkommen tilbake til alle andre elever. Takk for at du valgte Levanger som din videregående skole. Vi som arbeider på skolen, gleder oss til å møte deg. Vi skal ta godt imot deg og vi skal gjøre det vi kan for at du skal lære, trives og mestre skolelivet.

Levanger videregående skole har åtte ulike utdanningsprogram. To av våre utdanningsprogram; Medier og kommunikasjon og Studiespesialisering er studieforberedende. Det betyr at du går tre å på videregående skole, og med bestått vitnemål kan du søke opptak til universitet og høyskoler for å fortsette utdanningen din der.

Vi har fem yrkesfaglige utdanningsprogram; Elektro og datateknologi, Frisør, blomster, interiør- og eksponeringsdesign, Helse- og oppvekstfag, Restaurant- og matfag og Teknologi- og industrifag. Hvis du skal begynne på ett av disse programmene går du (som hovedregel) to år på skolen og fortsetter som lærling i to år, før du fullfører utdanningen din med et fagbrev.

I tillegg tilbyr vi et særskilt tilrettelagt opplæringsløp for de elvene som trenger et alternativ til ordinær skole.

Levanger videregående skole er opptatt av å bli kjent med alle våre elever. Du vil få en kontaktlærer som har et ekstra ansvar for deg, men også de andre ansatte på skolen er her for at du skal være trygg. Vi skal alle sikre at du får god opplæring, at du trives, at du får hjelp og at du har en skolehverdag som er hyggelig.

Levanger videregående skole vil at du skal glede deg til å komme på skolen hver dag. Vi arrangerer, sammen med elevrådet, ulike aktiviteter gjennom hele skoleåret. Hver fredag kan du delta på quiz i kantina, vi har fire fokusuker i løpet av året der noe av timeplanen blir oppløst og vi jobber tverrfaglig og på tvers av klasser med ulike tema. Vi arrangerer teaterturer og konserter, foredrag og høytlesning. Vi har trivselsaktiviteter, turdager og vi serverer gratis frokostgrøt i kantina.

Vi som arbeider på LVGS er glade i skolen vår og vil håper at du vil trives hos oss.

Velkommen! Vi ses 18. august!

Grethe Friedrich, Rektor LVGS