Trenger du å snakke med eller treffe noen?

Mobiltelefon, Lego
Foto: Einar Baggerud

For mange kan det være utfordrende og vanskelig med isolasjon og hjemmeskole. Hvis du opplever at det er så vanskelig at du trenger hjelp, eller bare prate om det, har vi samlet noen viktige telefonnummer.

Har du det tøft og ønsker å prate med noe? Ta gjerne kontakt med kontaktlærer eller en av skolens miljøveiledere:

Øystein 908 49 693
Arnt 415 06 888
Trine 986 35 616
Senih 993 36 124

Miljøveilederne vil være tilgjengelige for en prat utenfor skolen eller gåtur i nærområdet på Saupstad hver dag i tiden fremover. Dette gjelder fra mandag 20.04., og vi vil være på skolen fra kl 12-14. Det vil ikke være slik at man bare kan “droppe” innom, man må ringe/sende sms for å avtale tidspunkt. Dette fordi vi ikke kan ta imot mange elever samtidig.

Bekymret for egen psykiske helse? Telefonnummer du kan ringe:

Mental helse
Telefon: 116 123 (døgnåpen)
mentalhelse.no
Kors på Halsen (Røde Kors)
Telefon: 800 333 21 (Åpen 14- 22)
korspaahalsen.rodekors.no

Utsettes du for vold eller overgrep eller kjenner du andre som gjør det? Ring:

Vold- og overgrepslinjen
Telefon: 116 006 (døgnåpen)
www.volinjen.no
Alarmtelefonen for barn og unge
Telefon: 116 111 (døgnåpen)
Sms: 417 16 111
www.116111.no

Helsesykepleier Mona

Helsesykepleierne på de videregående skoler i Trondheim er pga av korona-pandemien satt til å gjøre andre oppgaver i kommunen, men er tilgjengelig slik at dere kan ta kontakt pr telefon.

Ring eller send melding til Mona for en samtale eller for timebestilling for samtale på skolen.
Mona helsesykepleier 941 73 171

Minner om at helsestasjon for ungdom også har et tilbud, se kontaktinformasjon og åpningstider på kommunens nettside: www.trondheim.kommune.no/tema/helse-og-omsorg/helsetjenester/helsestasjon/helsestasjon-for-ungdom