Strinda deltar i International Language Competition

fransk2 (Stor).jpg

Strindaelever deltar i regionfinalen i International Language Competition.

Diana Elena Remizova fra 1STC og Ingrid Ibsen fra 1STA skal representere Strinda i regionfinalen i International Language Competition. Vi kom på 4.plass i kvalifiseringsrunden (midt-Norge). Det er godt gjort siden vi konkurrerer med alle Vg1- og Vg2-klasser som har fransk nivå 2. Alle elevene i franskklassen har vært med på en 30 minutter lang kvalifiseringsprøve med 60 spørsmål. Der er de testet kunnskaper i kulturkunnskap (geografi og historie), ordforråd, grammatikk og situasjonsbasert kommunikasjon.

I tillegg er vi også kvalifisert til semifinale i spansk.

International Language Competition

International Language Competition (ILC) er en språk- og kulturkonkurranse i moderne språk for ungdomsskoler og videregående skoler. Mundolingue er arrangør og Cappelen Damm er hovedsamarbeidspartner. Konkurransen blir gjennomført i samarbeid med ItsLearning. ILC er Skandinavias største språkkonkurranse i språkene tysk, fransk, spansk og engelsk med hele 13500 deltakere i Norge i 2020. Etter å ha hatt stor suksess flere år i Sverige og Danmark, kom konkurransen til Norge i fjor.

Vårt primære formål er å oppmuntre ungdommer til videre språkstudier. Vi vil også at ungdommer får økt interesse for å skaffe seg kunnskap om kulturelle aspekter, historie og generelle relevante sosiale forhold i de landene hvor målspråket snakkes.

Vi vil fremme en sunn konkurranseånd mellom de forskjellige skolene i landet, og skape et nettverk med mulighet for utveksling av kunnskap og didaktiske idéer blant fremmedspråklærere.

Vi ønsker å oppmuntre arbeidet med dypere språkkunnskaper.

Ved ILC sine prøver vil studentene ikke bare bli utfordret på sine ferdigheter i grammatikk, vokabular og kulturkunnskap, men også på deres ferdigheter i lytteforståelse og interaksjon. Se mer informasjon nedenfor.