Programmering og modellering X
Programmering og modellering X er et fag der du lærer deg å bruke programmering og andre verktøy til å modellere verden rundt deg. Med modellering menes prosessen der du lager modeller som representerer virkeligheten. Dette kan for eksempel være: fallskjermhopp, fjernstyrt robotspredning av smittsomme sykdommer, utforskning av musikk og lyd, bevegelsen til planeter, utbredelse av bestemte geners endringer i en dyrepopulasjon og variasjon i strømpriser etc. Du skal gjennomføre et eget modelleringsarbeid. Her har du gode muligheter til å velge noe du er interessert å lære mer om.
Viktige datoer skoleåret 2025-2026:
- Digital oppstartssamling: Torsdag, 28. august
- Fysisk samling: Mandag, 3. november
- Eksamensdatoer for gjeldende skoleår finner du her
Hvordan foregår undervisningen?
Opplæringen foregår via fagrommet på nett og gjennom nettmøter med faglæreren og resten av klassen. Undervisningstimer på Teams er obligatoriske. Det blir ført fravær ved manglende oppmøte.
På nettskolen møter du til obligatorisk nettundervisning én gang i uken. Du må dermed jobbe mer med faget på egen hånd. Nettskoletilbudet gjør at du kan organisere skolearbeidet ditt på en mer fleksibel måte, men du får et større ansvar med å følge opp skolearbeidet og overholde frister.
Mer om faget:
Faglærere skoleåret 2025-2026
- Robert Kamben
Robotisering
Modellering