Åpent møte om russefeiring

HPOU1119 – Kopi.JPG

I de siste ukene har dagens russefeiring vært et tema i nasjonale medier. Vi på Thora Storm er veldig stolte av russen vår, men deler offentlighetens bekymring over både det økonomiske presset russen er utsatt for - og de farene vi ser i framveksten av en russegruppekultur. Er vi bare moraliserende gamliser, eller har vi som voksne noe vi kan bidra med? Og hva er skolens rolle i denne sammenhengen? Vi inviterer til åpent møte i skolens amfi med deltagere fra skolen og fylkeskommunen.

For å ha oversikt over hvor mange som kommer, ønsker vi at dere henter ut en billett.

Program:

• Velkommen og intro ved rektor Cecilie Bach
  • Fra forskeren: Marius Vigen fra Institutt for sosiologi og statsvitenskap, NTNU
  • Fra Fylkeskommunen v/ Martin Pütz: En arbeidsgruppe har utarbeidet forslag til hvordan skolene kan bidra til en mer inkluderende russetid
  • Fra skolen: Vi får høre fra elever, lærere og ledere
  • Åpen mikrofon