Rødt nivå på Thora Storm.

Illustrasjonsfoto_IngenByline 1.jpg
Foto: Trøndelag fylkeskommune

Planen for de siste dagene før jul ble brått endret etter regjerningens pressekonferanse, hvor vi fikk beskjed om å gå over på rødt nivå for smittevernberedskap. For Thora Storm vgs betyr dette at vi i hovedsak vil prioritere alle vurderingssituasjoner før jul.

Onsdag 15.12

Selvstendig studiearbeid for alle elever, med unntak av avtalte vurderingssituasjoner og andre særskilte avtaler. Elevene som skal møte til vurderingssituasjoner vil få tydelig beskjed fra sine lærere på Canvas.

Torsdag 16.12 og fredag 17.12

Torsdag og fredag prioriterer vi å gjennomføre alle planlagte vurderingssituasjoner på skolen, all annen undervisning (med noen unntak) gjennomføres som digital opplæring etter timeplanen disse to dagene. Elever må følge godt med på beskjeder i Canvas.

Siste skoledag før jul er fredag 17 desember.

Skolen vil utarbeide nye planer for de første skoleukene i 2022.

Mer informasjon og planer for oppmøte kommer.

Hovedmålet med å gå over på rødt nivå er å sikre at avstandskravet på 1 meter overholdes også i klasserommet, og at vi samtidig får ned presset på fellesarealer. Elever som har spesialundervisning, tilrettelegging av ulike årsaker eller andre behov, vil få opplæring fysisk på skolen hele tiden. Dersom det er grunner for å avvike fra tilbudet om å få all opplæring på skolen, skal dette avklares med skolens rådgivere.

Elever i hjemmeskole kan ikke forvente samme opplæring som når de er tilstede på skolen. Enkelte fag vil kun ha et opplegg liggende i Canvas (læringsplattformen) ved hjemmeskole, mens andre gjennomfører f.eks. direktekonferanser fra klasserommet, sammen med elevene som er fysisk tilstede. Elever som er hjemme må i stor grad arbeide selvstendig. Elever må følge godt med på beskjeder som ligger i Canvas.

Helsemyndighetene vil at alle elever og ansatte tester seg med hurtigtester etter jul, før de kommer på skolen igjen. For de som ikke har hurtigtester kan disse hentes på skolen 3. januar mellom kl. 10-14.

Ta vare på hverandre, hold avstand og god jul.

Med vennlig hilsen rektor, Anders Buhaug